top of page
  • מאיה לפידות מטיאס

על הקפה הטוב של ישראל

בעוד שבועיים תתקיים תחרות הקפה הטוב של ישראל. את תחרות הקפה הטוב יזם הוד אסולין, שעומד מאחורי "מגזין שותים". מגזין שותים נוסד ב-2018 והוא עוסק בעיקר בקפה אבל גם באלכוהול וכל מה שמסביב. תחרות "הקפה הטוב" היא התחרות השנתית לבתי קלייה כחול-לבן. התחרות נולדה ב-2022 במטרה להעלות מודעות לקלייה הישראלית המצוינת, ולעזור לחובבי קפה למצוא את הקפה הטרי המקומי הכי טעים, שלא נופל מקפה של בתי הקלייה האיטלקיים ומבתי הקלייה של הגל השלישי מסקנדינביה או מאוסטרליה. תרבות הקפה המקומית נמצאת במקום שבו תרבות היין הייתה לפני כ-20 שנה, וחובבי הקפה המקומיים לאט לאט מתחילים להבין את היתרונות בשתיית קפה בקלייה טרייה ובתמיכה בעסקים מקומיים. וכמו עולם היין, גם עולם הקפה זקוק לתחרות שנתית שתעזור לצרכנים למצוא את הקפה הטעים ביותר, ועל הדרך גם לתמרץ את בתי הקלייה המקומיים להשתפר ולהתקדם משנה לשנה.



לשמחתי אני משתתפת כבר בפעם השנייה כשופטת בתחרות הקפה הטוב, וכאחת שחיה אתעולם הקפה כבר כמה שנים זה לגמרי כבוד גדול בשבילי. לרגל תחרות הקפה החלטתי לקחת את הוד לסיבוב במגרש הקפה הביתי שלי, חיפה כמובן. לא הספקנו הכל כי יש כל כך הרבה מה לראות ועל מה לדבר, אבל את ההיכרות הראשונית אפשר לומר שעשינו.


התחלנו את הבוקר אצל קפה סמי, הקפה השחור הכי טרי והכי חיפאי. קפה סמי קיים כבר יותר מחמישים שנה באותו מקום בעיר התחתית. הקפה נקלה כאן באותו התנור במשך כל השנים, והתערובת מורכבת משישה זנים שמגיעים משש מדינות באפריקה, דרום אמריקה ואסיה. אל תשאלו איזה, כי התשובה היא סוד סודי ביותר.







המשכנו לקפה נעימה, מעוז הגל השלישי ו-cpecialty coffee החיפאי. או כמו שהוד תיאר בתיאור מדויק ונכון "התל אביבים של חיפה" בקטע טוב! גם קפה נעימה קולים בעצמם את הקפה, יש כאן הקפדה על איכות, דיוק בכמות ובמשקל וכל שיטות ההכנה שלא תמצאו בהרבה מקומות בחיפה: פילטר V60, קולד ברו, פרנץ' פרס ועוד...




ואחרון חביב, בינתיים, קפה אוא בעיר. אחד המקומות הכי מיתולוגיים והכי ותיקים בעיר התחתית. המקום שבו הכרתי את ה"פלאט ווייט", ושהתחיל כאחד ממבתי הקלייה הראשונים והגדולים בארץ. פגשנו את אופיר, מי שכיום הוא הבעלים של קפה אוא בעיר וגם מתפעל אותו ביד רמה. אופיר הוא איש קפה וגם קולה בעצמו חלק מהקפה שמכינים כאן. חוץ מהקפה של בית קלייה אוא שתוכלו למצוא כאן, אפשר לשתות גם קפה ספשלטי שאופיר מייבא בעצמו ממדינות וחוות ייחודיות בעולם וגם קולה אותו בעצמו ממש כאן.





מי מבתי הקלייה האלה ישתתף בתחרות הקפה? אני עדיין לא יודעת, ובעצם גם לא אמורה לדעת... תחרות הקפה הטוב מתבצעת בטעימה עיוורת כדי להימנע מחוסר אובייקטיביות של השופטים. וכן, כשמדובר בקפה חיפאי קצת קשה לי להיות אובייקטיבית. תחרות הקפה הטוב של ישראל תתקיים ב-11.5 אז צפו לדיווחים כאן וכמובן גם בסטורי.


רוצים לספר לי משהו על קפה טוב שאני לא יודעת? להכיר לי מקום חדש שעדיין לא שמעתי עליו? מוזמנים לכתוב לי כאן >>>>>> או באינסטגרם @caffein.blog





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page