top of page
  • מאיה לפידות מטיאס

מבית הספר עד לשוק בחיפה – טלק, קפה בשוק תלפיות

אז איך הפך מורה לחקלאות ומחנך לחינוך אנתרופוסופי לבעלים של בית קפה ובית קלייה בשוק?


את בית הקפה ובית הקלייה שלו פתח טל פרידמן (לא זה שאתם מכירים מהטלויזיה...) ב-2019, אחרי שנים שבהן עסק בחינוך אנתרופוסופי כמורה לחקלאות ומחנך כיתה ג'. כשנולדה הילדה השלישית שלו הוא החליט לפרוש ולעסוק בקפה, אהבה שהיתה לו מאז ומעולם.




בשנה הראשונה התחיל טל לעבוד ב"קפה אנין" בקרית טבעון וכבר היה בדרך לפתיחת עסק של גינות אקולוגיות. אבל אז פגישה מקרית בבית הקפה עם לקוחות קבועים שהגיעו מחיפה, גרמה לו להבין שהדבר שהוא באמת רוצה להמשיך לעסוק בו הוא קפה. שבועיים אחר כך הוא כבר מצא את המקום לבית הקפה שלו בשוק תלפיות בחיפה. חודש אחרי שפתח את בית הקפה טל כבר התחיל לקלות את הקפה שלו בעצמו עם תנור קלייה שרכש ביד שנייה.


החזון שעמד מאחורי בית הקלייה ובית הקפה היה להביא לחיפה את הבשורה של קפה טרי ואיכותי שמיוצר במקום, כזו שעד אז כמעט ולא נראתה בחיפה אלא בעיקר במרכז הארץ. יחד עם זה טל מקפיד שהקפה יהיה גם במחיר נגיש. מאז שנפתח המקום טלק הספיק לצבור תאוצה והוא כבר הבית השני של תושבי האזור, בעלי עסקים ואנשים שעובדים בסביבה וכמובן לקוחות קבועים שרוכשים קפה אצל טל.



התערובות שנקלות בטלק מורכבות כולן מזני ערביקה שמגיעים מדרום אמריקה ואפריקה. טל מסביר שערביקה הוא זן יקר ואיכותי יותר מרובוסטה והוא מעדיף להשתמש רק בו לקפה שלו. ערביקה הוא זן מורכב יותר לגידול ויש בו אחוז נמוך יותר של קפאין, הוא מניב פחות פרי ועשיר בטעמים, גם מתוקים וגם חמוצים.



את הקפה שהוא קולה בבית הקלייה מוכר טל רק ללקוחות פרטיים ולא לעסקים ואפשר לקנות אותו בבית הקפה או דרך האתר של טלק. חוץ מקפה תוכלו למצוא בתפריט של טלק גם כריכים ועוגות ועוגיות, שאותן אופה בת זוגו של טל.

מתי פתוח? בימים א'-ה' מ-8:00 עד 19:00. ביום ו' מ-8:00 עד 16:00 (בימים אלה הכל כמובן בהתאם להנחיות הקורונה).



טלק באינסטגרם: https://www.instagram.com/talekcafe/

טלק בפייסבוק: https://www.facebook.com/TalekCafe


מכירים עוד בתי קפה ובתי קלייה ששווה לי להגיע אליהם? צרו קשר >> ואולי אבוא לבקר!





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page