top of page
  • מאיה לפידות מטיאס

משפחה של קפה - קפה רות

לפני שאני מספרת לכם על בית קלייה "קפה רות" אני חייבת רגע של גילוי נאות. המקום הזה הוא בשבילי כבר מזמן הרבה יותר מאשר רק בית קלייה, בעיקר בגלל שהאנשים של קפה רות הם גם חברים. הם לא היו חברים לפני שהגעתי לשם בפעם הראשונה אבל מהר מאוד הם הפכו לכאלה. ואולי זה חלק גדול מהסוד של המקום הזה – האנשים, המשפחתיות, הלב הגדול. כי רגע אחרי שאתה מגיע לקפה רות אתה מבין שהאנשים האלה הם לא רק משפחה אחד של השני, הם משפחה גם של העובדים שלהם ושל הלקוחות שלהם ואתה ממש רוצה שהם יהיו גם קצת המשפחה שלך.



מי שהקים את קפה רות לפני שלושים שנה הוא רוני דנגור. כדי להכיר את הסיפור וההיסטוריה של קפה רות נפגשתי עם שחר ולינוי, הילדים של רוני שעובדים ביחד איתו בעסק ויש להם חלק גדול בקסם של המקום.

שחר מספר על רוני, אבא שלו, שכבר כשהיה בתיכון הוא עבד אצל אבא של חבר ילדות שלו שהיה בעסקי הקפה, שם למד גם לקלות. כשהשתחרר מהצבא חזר רוני לעבוד במפעל וכשההיכרות שלו עם התהליכים של ייצור הקפה העמיקה הוא הבין שיש לו את הרצון והיכולת לשלוט בתהליך ולשפר בעצמו את איכות הקפה. המפעל שנקרא קפה רות היה כבר קיים אז ברמת גן והוא החליט לרכוש אותו. הוא התחיל לקלות בעצמו במכונת קלייה קטנה וישנה ובהמשך עבר למקום גדול יותר בפתח תקווה.



עם הזמן כשהתחילו להגיע לארץ המותגים האיטלקיים התחילו בקפה רות לייבא פולי קפה איכותיים יותר ממה שהיה נהוג עד אז בארץ, כדי להצליח לעמוד בתחרות. ככל שצברו ניסיון וידע היתה להם היכולת להגדיל את מספר הלקוחות ולהגיע למסעדות ובתי קפה וללקוחות גדולים יותר.


בקפה רות מייצרים קפה את מה שנקרא "פרייבט ליבל". הקפה נארז ונמכר תחת המותג של הלקוח ולא תחת המותג של קפה רות. לכל לקוח יש את האפשרות לבוא ולקבל את מה שהוא צריך, לבחור לעצמו תערובת שתתאים לטעם שלו ולצרכים שלו והתערובת הזו הופכת לייחודית ללקוח הספציפי.

לינוי מסבירה שאחד הדברים שמקפידים עליהם בקפה רות הוא השירות, שהוא בעצם כמו עסק נפרד מהקפה. הניסיון, הידע והאיכות שהופכים בית קלייה למעולה יכולים להיות חסרי ערך כשהשירות לא טוב, וההפך. לכן מקפידים בקפה רות להתייחס גם לאיכות וגם לשירות כפרמטרים שהחשיבות שלהם זהה.




את פולי הקפה מייבאים ממדינות המקור בקונטיינרים. מדינות כמו אינדונזיה, פפואה ניו גיניאה והודו, שהן מדינות שמעט בתי קלייה מייבאים מהן, וגם קפה מדרום אמריקה ואתיופיה. אחד הדברים שמייחדים את קפה רות הוא ייבוא של קונטיינרים שלמים של "ספשלטי קופי" – קפה איכותי יותר, נדיר יותר וממדינות שקשה יותר לייבא מהן. שקי הקפה האלה משמשים את קפה רות לקלייה אבל הם גם נמכרים כקפה ירוק (בצורתו המקורית לפני הקלייה) ללקוחות ולבתי קלייה אחרים.

בבית הקלייה נקלים 15 סוגי קפה חד זניים, כל אחד בנפרד, ומערבבים אותם לתערובת רק לאחר הקלייה, מה שמאפשר משחק באחוזים של הזנים בכל תערובת וככה יש יותר ורסטיליות וגיוון ביצירת התערובות.


כיום גם לקוחות פרטיים יכולים לרכוש דרך אתר האינטרנט של קפה רות קפה קלוי חד זני, תערובות וגם מטחנות, משקלים, קנקנים ועוד אביזרי קפה.




אתר האינטרנט של קפה רות https://www.ruthcoffee.co.il

קפה רות באינסטגרם https://www.instagram.com/ruthcoffeeisrael

קפה רות בפייסבוק https://www.facebook.com/ruthcoffeeltd


רוצים לספר לי על בתי קלייה שעדיין לא ביקרתי בהם? צרו קשר>>>







955 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page