top of page
  • מאיה לפידות מטיאס

פסטיבל הקפה הראשון בארץ



השבוע סוף סוף זה קורה, פסטיבל הקפה הראשון בישראל יתקיים במתחם התחנה בתל אביב. בפסטיבל ישתתפו מותגי קפה מהארץ והעולם, בתי קלייה מקומיים וגם ספקים ויבואנים של מכונות קפה ואביזרים שימכרו את המוצרים במחירים מיוחדים לפסטיבל. ייערכו גם סדנאות טעימה ויהיו עוד הרבה חידושים והפתעות שקשורים בקפה. חוץ מכל אלה תתקיים בפסטיבל גם תחרות בריסטה.




אז קשקשתי קצת עם נועה ברגר, שמרכזת ומנחה את התחרות. נועה היא דוקטורנית בסוציולוגיה של הקפה בבית הספר ללימודים מתקדמים למדעי החברה בפריז. היא חוקרת את מפנה האיכות בחוות הקפה בברזיל ובבתי הקפה בצרפת וגם מרצה וכותבת על קפה, אוכל ותרבות.


נועה ברגר. צילום: שירה צידון


נועה מספרת שזו השנה הראשונה שתחרות הבריסטה נערכת בפורמט הנוכחי והיא נולדה מתוך הרצון להביא לקדמת הבמה את מקצוע הבריסטה ואת המיומנויות הנדרשות עבורו. התחרות מיועדת לבריסטות מקצועיים והיא בוחנת מיומנויות כמו טעימה, זיהוי פרופיל קפה, כיוון מטחנה, הכנה של משקאות מבוססי אספרסו ולאטה ארט.

ההרשמה נפתחה לבריסטות מקצועיים בלבד אבל לא היה צורך להתכונן אליה. בתחרויות רבות המתמודדים משקיעים הרבה זמן ואנרגיה בהכנות ולמארגני התחרות היה חשוב שהתחרות תהיה גם כיפית ולא רק מקצועית.





השופטים בתחרות הם מהאנשים המוכרים והמקצועיים בעולם הקפה בארץ:

אילת אופק – מנהלת תחום הסנסורי בחטיבת הקפה של שטראוס וגם מנהלת את פאנל הטועמים המומחה של החברה וטועמת כ-200 כוסות קפה ביום! איילת היא בעלת ותק של 23 שנים בעולם הקפה, ומומחית בתחום הסנסוריקה – חקר הטעמים והחושים.

אסף ריפס – בעלים ומייסד של בית הקלייה יוניקו בחוצות יגור. אסף הוא מאמן מוסמך לבריסטה ושופט מנוסה בתחרויות בריסטה, מטעם SCA (Specialty Coffee Association ארגון הקפה העולמי שמייצג את אנשי המקצוע בתחום הקפה, החל מיצרנים ועד בריסטות בכל רחבי העולם). והוא בעל וותק של מעל ל-20 שנה בתחום הקפה.

איתמר בן-אבי - בעבר מנהל ההדרכה של דנסי ושל טאצה ד'אורו. איתמר מתמחה בהקמת בתי קפה לחברות היי-טק ובקליית קפה עבור בתי קפה ברחבי הארץ. ב-2012 הקים את קפה אלג'יר, שמייצג בגאווה את גישת הגל השלישי והקלייה המקומית.

על פאנל השופטים יפקח שי בניאל - שופט ראשי ומנהל ההדרכה בחברת הקפה של שטראוס.

בגמר התחרות יצטרף אל השופטים גם יובל ניימן, שישפוט את מבחן האספרסו בשלב המוקדמות. יובל בעל וותק של כעשור בתחום הקפה, השתתף וזכה בתחרויות בריסטה ולאטה ארט, ניהל את מערך הקפה באחת מרשתות בתי קפה ספשלטי הגדולות בארץ והכשיר מאות בריסטות לאורך השנים. בנוסף לבלוג הקפה שלו ״מיסטר ברו״, יובל יצר ב-2020 קורס בריסטה דיגיטלי בעברית המתאים לבעלי מכונת ביתית וכיום נותן את שירותיו כמדריך קפה עצמאי ויועץ בתחום.




התחרות תתקיים ביום השני והשלישי של הפסטיבל, בשני שלבים: שלב מוקדמות ושלב הגמר. בשלב המוקדמות יהיו שלוש תחנות - זיהוי עובי טחינה, טעימה, כיוון מטחנה והוצאת אספרסו. חמשת המתמודדים עם הציון המשוקלל הגבוה ביותר בשלושת הקטגוריות יעלו לגמר שייערך ביום האחרון של הפסטיבל.


כאמור הפסטיבל ייערך במתחם התחנה בתל אביב מה-5 ועד ה-7 באוקטובר, בין השעות 18:00 ל-23:00.

אם אתם אוהבי קפה אתם חייבים לבוא לבקר בפסטיבל וליהנות מכל הטוב שיהיה שם. ואל תשכחו להגיד לי שלום!


רוצים לספר לי כמה אתם אוהבים קפה? צרו קשר>>>



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page